donderdag 30 juli 2015

Naar Viersen


Vanaf America is het een 40 minuten rijden naar de metropool Viersen, een stadje net over de grens bij Venlo, in Duitsland.



Uiteraard heb ik daar de twee plaatselijke modelspoorwinkels bezocht.



Zonder succes overigens.



Dan heb ik het station van Viersen bezocht,



langs de spoorlijnen naar Mönchengladbach.



Ieder kwartier een stoptrein




Daartussendoor goederentreinen, zoals deze 185 (TRAXX)



Een G 2000 BB van Vossloh



Een 151 met korte sleep komt er aan.



Het is een voortdurend voorbij rijden van goederentreinen!



Een Siemens 189 van ERS Railways



Een mooie Class 66



Meer stoptreinen.



Stoptrein naar Venlo.



Een 151 met autotransporters.



Een 186 van Railpool.



Op de terugweg heb ik ook nog een stop gemaakt bij een modelspoorwinkel in Kaldenkirchen, opnieuw zonder mooie aankopen te doen.



Hachelijk?

dinsdag 28 juli 2015

Naar America!


Na een heerlijk weekje rust op dit blog



vrees ik dat het nu weer gedaan is met die rust.



Ik heb weer wat foto's en verhalen om dit blog te vullen.



Helaas voor jullie.



Toch heb ik een paar souvenirs meegenomen



uit Die Heimat die ik boeiender vind dan het blog.



Misschien dat ik nog een weekje wacht met mijn foto's en verhalen.



Hachelijk?

zaterdag 18 juli 2015

De eerste race op het Souterrain circuit


MarcS, die hier best genoemd wil worden, heeft in een paar maanden tijd een nieuw Souterrain circuit gebouwd.



Dat circuit moest natuurlijk getest worden, dus had Marc vrijdagavond een race georganiseerd.



De andere deelnemers waren Martin en MarcB.



Ter voorbereiding van de race had ik een paar houten baan schoenen gekocht,



die grijpen 2 millimeter dieper dan plastic baan schoenen, waardoor de auto minder snel het spoor verlaat.



Toen ik ook nog geroepen had dat ik de Ferrari F50 lelijk vond, ten opzichte van de veel mooiere vierkante (trein-look) van de Ferrari F40 (hierboven op de foto), was de sfeer voor de race gezet!



Een race die we gingen rijden met Ninco modellen van de Ferrari F50.



Aan de foto's is te zien dat ik er met mijn opmerking over de F50 niet ver naast zat, ik had zelfs nagelaten te roepen dat de F50 gewoon rommel was.



Een uitgebreide schoonmaakbeurt van de baan was het gevolg van deze F50 race,



waarvan ik de uitslag probleemloos verdrongen heb (ja, ik had niet gewonnen).



Met de eigenlijk nog nieuwe Slot-it Totip Ferrari F40 was het daarna plezierig en hard rijden,



slechts met uitzonderlijk veel moeite lukte het de anderen een fractie van een seconde sneller te gaan dan de F40.



Ter afsluiting heeft MarcS nog een paar snelle ronden gereden met mijn Benetton F1 auto,



met een houten baan schoen zou die ook indrukwekkend snelle ronden kunnen rijden.



Marc bedankt voor de gastvrijheid, ik doe graag met een volgende race weer mee!



De Ferrari F40 en de Porsche staan er klaar voor!



Hachelijk?

vrijdag 17 juli 2015

Train lodge Sloterdijk


Op het station Sloterdijk wordt aan de kant van Bos en Lommer een hotel gemaakt



van een viertal spoorwagons, de Train Lodge.





Omdat ik daar iedere werkdag voorbij kom heb ik foto's van de ontwikkelingen gemaakt.



Een teveel aantal foto's, dat lijkt me duidelijk.



De aanleg van de sporen en perronkanten was al weer twee weken klaar,



maar de rijtuigen bleven weg.



Maandagavond was er niets te zien, maar dinsdagmorgen stonden er twee rijtuigen.



's Nachts geplaatst dus!



Uiteraard hebben we de twee rijtuigen uitgebreid bekeken.



Dinsdag op woensdag waren er weer twee rijtuigen geplaatst.



De stalen platen voor de hijskraan zijn verwijderd, rijtuig 5, een restauratiewagon,



zal nog een tijd op zich laten wachten.



Tot die tijd zullen de gasten elders moeten eten.



Hachelijk?