donderdag 27 april 2017

Koningsdag 2017


Persoonlijk ben ik geen groot fan van een koningshuis, al heb ik dat wel liever dan een of andere dictator (met of zonder snor)



en hoor je me zeker ook niet klagen over een vrije dag!,



Zo'n koningsdag is dan een mooie commerciële aanleiding om een leuk setje unieke eenmalige muntjes van Willem Alexander in de handel te brengen.



Was dat in 2015 nog een kartonnetje met meerdere muntjes,



dit jaar, Willem Alexander is 50 geworden, is het een tientje.



Uiteraard zit die nu ook in de verzameling, want geld moet rollen, tenzij het een uniek eenmalig muntje betreft!



Hachelijk?

10 opmerkingen:

Suske. zei

Een dagje vrij is steeds welkom.
Volgende maandag 1 mei heeft Belgie ook vrij wegens dag van de arbeid.
Heikel ?

FRANK103 zei

@francky: 1 mei is hier ook de dag van de arbeid, maar ik moet gewoon aan het werk! Heel hachelijk!

Renesmurf zei

Nee hoor, moet kunnen, spelen met geld. ik heb een boel oude munten, en ik hoef er niet meer, maar ik koester wel die ik heb.

FRANK103 zei

@Rene: ik haal deze herdenkingsmunten voor de lol, maar ik doe er verder weinig mee! Veel munten heb ik ook niet.

Kees zei

Hoi Frank, mooi voor de verzameling, maar ik zou er gewoon mee betalen. Mooi de koninklijke tram.Fijn weekend
groet kees.

FRANK103 zei

@Kees: dan had ik geen moeite hoeven doen om zo'n munt te halen! Geld moet rollen!

Paul zei

Tja, 1 mei dag van de arbeid, dan moet je ook arbeid verrichten. Tenzij je in België werkt zoals ik, dan heb je lekker vrij :-)

FRANK103 zei

@Paul: ik eet zo nu en dan Vlaamse frieten, dat lijkt mij een uitstekende reden om ook vrij te zijn op 1 mei? Volgens mij hebben alleen gemeente-ambtenaren nog vrij op 1 mei, de rest van Nederland is gewoon aan het werk!

Albert y Mara fotoblog zei

Voor beide kleindochters het herdenkingstientje Willem Alexander 50 jaar gekocht.

Mirjam Kakelbont zei

De liefhebbers zullen wel trek hebben in zo'n muntenverzameling. Dan zie ik toch liever de Oranjetram rijden!