dinsdag 6 maart 2018

De Artitec 3737 van Stephan

Nu de neven Erik en Richard al zo'n 2 maanden op de dinsdagavond druk zijn met de badkamer van Richard 



en de voetbalwedstrijd tussen Real Madrid en PSG mij ook niks leek had ik in de whatsapp groep de vraag gegooid of Stephan, die hier trouwens niet genoemd wil worden,



zijn nieuwe aankopen bij mij op de baan wilde uitproberen.



Daar had hij wel zin in,



zijn nieuwe Artitec 3737 had bij Laurent op de vloerbaan al laten zien uitstekend te rijden op Marklin C-rails,



en hij wilde ook wel graag zien hoe de lok het op de oude Marklin M-rails zou doen.



Dat deed de lok uitstekend, zodat we hem meerdere rondjes hebben laten rijden om een aantal smaakvolle foto's



en zelfs een filmpje te maken.



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Past niet zo goed bij het nieuwere NS Materieel, maar voor de rest een mooie loc.

Suske. zei

alles lijkt uitstekend te gaan, dus niets heikel.

mirjam kakelbont zei

Wat een gaaf filmpje! Heb het zelfs 2x gekeken (-: Ik vind het een pracht-loc en hij fluit ook nog.
Ik heb nooit eerder een omloopspoor "in het echt" gezien maar nu wel.
Wat ik enorm waardeer is dat de koeien bij jou lekker veel gras te eten hebben.

FRANK103 zei

@Sjoerd: het is de museumlok die te zien is in het Spoorwegmuseum te Utrecht. Toen deze nog rijvaardig was waren er regelmatig foto’s te maken van deze lok met modern materiaal, de 3737 werd regelmatig ingezet voor bijzondere ritten.

@Francky: ik heb de momenten dat de lok niet wilde rijden deskundig uit het filmpje geknipt. Zo wordt je gewoon bedonderd!

@Mirjam: mooi dat je zelfs onthouden hebt wat een omloopspoor is! Eigenlijk ben ik heel diervriendelijk ingesteld, de koeien en paarden op de spoortafel komen niets tekort! Maar ook de beer die op de spoorbaan staat en de schapen zijn heel tevreden. Staatsbosbeheer komt hier niet binnen!

Ad zei

Mooie loc die 3737 van Artitec. De loc rijdt op het filmpje mooi. Met name op de wissels gaat het vloeiend. Dus maar overgaan tot de aankoop van wisselstroom versies van Artitec? Hoe was het rijgedrag in de krappe bochten?

FRANK103 zei

@Ad: op mijn baan rijdt de 3737 uitstekend, geen problemen met de 5100 bochten of met de helling. Een erg fraaie lok die hier zeker op de baan was gekomen als hij wat goedkoper was geweest. Ik had vandaag bij de dealer een erg mooie Ford Mustang gezien, ga voor komende trekking van de Staatsloterij een lot kopen en dan volgende week 2 mooie aankopen doen. Hoop ik... ;-)

Ad zei

Dus wordt dan een Jumbo en een Mustang. Hachelijke zaak de komende trekking van de Staatsloterij dan... Wij als trouwe volgers van dit blog profiteren natuurlijk mee! Komt er vast een extra ingelast, extra uitgebreid blogbericht over de nieuwe aanwinsten. Want winnen doe je toch bij de Staats/Postcodeloterij!? Wat mij betreft wordt het de hoofdprijs. 'k Ga vast chips, snacks en frisdrank in slaan bij de plaatselijke Plus. Er komt toch minimaal een video van de Jumbo bij?

FRANK103 zei

@Ad: zodra de Mustang hier voor de deur staat zal ik een blogbericht plaatsen. Van de Artitec 3737 uiteraard ook!